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세미나 & 포럼

Academic SeminarBuyer Power and Information Sharing

  • 일시
  • 2019-06-03 ~ 2019-06-03
  • 시간
  • 10:00 ~ 11:30
  • 장소
  • 수펙스경영관 3층, 301호 강의실
  • 주관부서
  • 경영공학부 행정팀
  • 전공대상
  • 경제
경영경제 분야 세미나를 아래와 같이 개최하오니, 관심 있는 분들의 많은 참석 부탁 드립니다.

1. 일시: 2019년 06월 03일 (월), 10:00~11:30
2. 장소: 슈펙스경영관 3층, 301호 강의실
3. 강사: 김인경 교수 (나자르바예프 대학교)
4. 주제: Buyer Power and Information Sharing
5. 연구분야: 경영경제
* Lecture will be delivered in English.

[Abstract]
We study how buyer power affects producers' incentives to share information with retailers. Using hand-collected data on the presence of retail price recommendations, whose role as information sharing device was recently highlighted in the literature, we find evidence that higher buyer power discourages information sharing. To explain our finding, we develop a simple model and show that full information disclosure is optimal only when buyer power is sufficiently low.
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